Ако трябва да посочим един производител, който работи реално и може да се похвали с реални и разумни резултати във всяка една от основните области на модерното автомобилостроене, то това е BMW. Баварците ни радват с отлична продукция от край време, но през последните няколко години дадоха на света инженерни и дизайн решения, които се доказаха, като изключително успешни за рекордно кратък срок.
Докато по-голямата част от директните конкуренти на BMW се лутат в търсене на нова/подобрена визия, баварците се възползват максимално от основата, която положи провокативният Крис Бенгъл, успяха да запазят изключително високо качество на изработката, представят нови модели, и не последно място, инвестират и берат плодовете на изключителната си развойна дейност.
Най- новото доказателство за добре свършената работа на баварците се нарича BMW X1 xDrive 28i. Това е първият модел на компанията, който е оборудван с изцяло нов четирицилиндров бензинов задвижващ агрегат с технологията BMW TwinPower Turbo.
Видео
От BMW коментират, че този двулитров двигател ще стане достояние и на други модели в портфолиото на марката, но за момента е приоритет само на компактния всъдеход. Факт е, че той се вписва идеално в цялостното излъчване на Х1, като придава интересна екзотика на изживяването "пълна газ за волана.
Сравнително скромен като работен обем, на фона на шестцилиндровия мотор, който замества, новата "двойка идва с максимална мощност от 180 кВт или 245 конски сили при 5000/мин и максимален въртящ момент от 350 Нм още при 1250/мин. В сравнение със сходния като мощност шестцилиндров агрегат, новият е по-компактен и лек благодарение на изцяло алуминиевият цилиндров блок и заимстваната от моторните спортове Bedplate-конструкция. Това оказва непосредствен ефект върху ефективността, а благодарение на намаленото тегло върху предната ос – и на пъргавината на BMW X1 xDrive28i.
А X1 xDrive28i си е пъргав. Спор няма. От 0 до 100 км/ч за 6.1 секунди (6.5 с автоматична предавателна кутия), 240 км/ч максимална скорост. А какво ли изживяване ще предложи първата серия с този мотор...
Признавам си, че наблюденията ми върху разхода на гориво по време на теста бяха спорадични- пътят и колата си искаха своето, но спомените ми са за показател от около 9 литра и нещо на 100. Лош шофьор... лош, лош.
От BMW ни върнаха в реалността, като споделиха, че средният разход на гориво на новото X1 xDrive28i е 7.9 литра на 100 км, което е с 16% по-малко в сравнение с този на предходния мотор. За загрижените за природата, емисиите на СО2 на новата модификация на компактния всъдеход са 183 г/км. В комбинация с най-интелигентната система за задвижване на четирите колела- xDrive, могат да работят шестстепенна механична или осемстепенна роботизирана предавателна кутия.
Освен с чисто нов задвижващ агрегат, BMW X1 може да се похвали и с нова, по-спортна "премяна, под формата на М спортен пакет.
Дизайнерите и инженерите са разработили цялостно решение, което придава допълнителна "агресия към излъчването на автомобила. Акценти са новият аеродинамичен пакет, новите седемнадесет- и осемнадесетцолови джанти, подобреното окачване и не на последно място стилистичните промени в интериора- спортни седалки с тапицерия от комбинация на текстил и Alcantara, М кожения волан с мултифункционални бутони, М опората за крака на водача, алуминиеви апликации и други.
@lseliktar
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!