Когато кобра ухапе мустанг, става страшно. Защото никой друг американски автомобил няма такива огромни мускули, колкото Shelby GT 500 на Ford. Дори и когато е в покой, ултрамощният Mustang изглежда потресаващо. Най-потентната версия, проектирана от самия тунинг бог Карол Шелби малко преди смъртта му през 2012, е толкова силно изменена, че Ford си спестява собствената радиаторната решетка. До огромната паст дори предницата на Porsche Cayenne изглежда като нежни дамски устни. Мачоефектът се засилва от дебелите „бузи“ като на Попай Моряка, огромните „ноздри“ на предния капак и дебелия спойлер на широката задница.
Сърцето на американския герой е двигател, който само янките могат да направят. Директно впръскване ли? Who cares! Изключване на цилиндрите? Forget it! Даунсайзинг? Shut up! Истинският Mustang трябва да има V8 – а още по-добре, преработен от „придворния“ тунер Shelby. Бащата на легендарната Cobra дава на 5,8-литровия агрегат огромен компресор, който повишава мощността до 662 к.с. и така автомобилът става най-мощният сериен с V8-мотор. Когато шофьорът подаде газ, сякаш изригва вулкан и в радиус от 100 метра всички разговори прекъсват. А когато Mustang-ът препуска, звукът му не позволява на пасажерите да комуникират помежду си. Първа предавка е активирана, съединителят прехвърля до 856 Нм към трансмисията и огромните 20-цолови валяци яростно превъртат.
Задницата пощурява, а от калниците започва да излиза бял пушек. За по-малко от 3,5 сек дивият жребец ускорява от 0 до 100 км/ч, оставяйки дълги повече от метър черни следи. Неусетно стрелката на километража е достигнала до 150 км/ч – при това толкова бързо, че и за момент няма да се усъмните в обявената максимална скорост от 325 км/ч. Който веднъж почувства мощта на Ford-а, никога няма да иска да слезе от него. С динамичните си характеристики Mustang-ът влиза в лигата на Porsche 911 Turbo S, Lamborghini Aventador, Ferrari F 458 и Mercedes SLS. Само дето му липсват добрите маниери. Защото там, където европейците влагат научна прецизност, за да постигнат възможно най-висока скорост и да спечелят десети от секундата, американците просто изсипват висока мощност и остават верни на старите си традиции. Сатър вместо скалпел, огромен чук вместо часовникарски инструмент – така е при янките.
„Грубостта“ създателите на машината пренасят и в интериора – тук човек напразно ще търси технократски карбон, хладен алуминий или висококачествена кожа. Дивият жребец е зареден само със скучна пластмаса. Дали обаче има нужда от нещо повече? Все пак това е състезателна бегачка с хомологация за обикновените пътища и при нея човек трябва да се притеснява от евтините материали точно толкова, колкото и от брутално твърдото окачване, с което всички пломби ще ви изпаднат. Важното е седалките да обхващат добре телата, а километражът да показва високи стойности. При Shelby той е разграфен до 360 км/ч – а това би трябвало да е достатъчно, нали?
Със своята визия машината засенчва много суперавтомобили и може да накара шофьори на Ferrari-та да се срамуват – но само при състезания на прави отсечки. А и цената й е направо трепач: клиентите получават близо 700 конски сили за 55 000 долара (в САЩ). Повече Bang for the bucks не предлага нито един друг автомобил. В Европа машината не се предлага официално, но различни търговци я предлагат за около 70 000 евро.
Внимание, убиец на гуми – който при стартиране настъпи здраво газта, лесно ще „запали каучука“.
Груб и отвътре – тук няма нищо благородно, навсякъде откривате само пластмаса.
Под предния капак е скрит звярът: 5,8-литровият V8 мобилизира 662 к.с. и 856 Нм благодарение на механичен компресор.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!